Regulamin

§ 1 Postanowienia wstępne

1. Sklep internetowy Lampier, dostępny pod adresem internetowym lampier.pl, prowadzony jest przez Katarzyna Ciagwa prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Fhu Katarzyna Ciagwa, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7352775844.

2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.

§ 2 Definicje

  • Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Fhu Katarzyna Ciągwa, wpisaną do CEIDG, NIP 7352775844.
  • Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  • Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą i korzystająca ze Sklepu.
  • Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym mcmontana.pl.
  • Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron.
  • Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  • Konto – konto klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane oraz informacje o Zamówieniach.
  • Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
  • Formularz zamówienia – interaktywny formularz umożliwiający złożenie Zamówienia, w tym wybór Produktów, dostawy i płatności.
  • Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są Produkty do zakupu i możliwa jest ich modyfikacja.
  • Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży.
  • Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

§ 3 Kontakt ze Sklepem

  • Adres: ul. Smrekowa 16, 34-400 Nowy Targ
  • E-mail: info@mcmontana.pl
  • Telefon: 698 891 197
  • Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą powyższych danych.

§ 4 Wymagania techniczne

  • Urządzenie końcowe z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową.
  • Aktywne konto e-mail.
  • Włączona obsługa plików cookies.

§ 5 Informacje ogólne

  • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością sprzętu Klienta.
  • Przeglądanie asortymentu nie wymaga Konta. Składanie Zamówień możliwe jest po założeniu Konta lub podaniu niezbędnych danych.
  • Ceny podane są w PLN i zawierają VAT.
  • Zamówienia realizowane są z magazynu: Jankowa 249, 38-350 Bobowa.

§ 6 Zakładanie Konta

  • Aby założyć Konto, należy wypełnić Formularz rejestracji.
  • Założenie Konta jest darmowe.
  • Logowanie odbywa się przy użyciu loginu i hasła.
  • Klient może w każdej chwili usunąć Konto wysyłając żądanie do Sprzedawcy.

§ 7 Zasady składania Zamówienia

  • Zalogować się do Sklepu (opcjonalnie).
  • Wybrać Produkt i dodać do Koszyka.
  • Zalogować się lub złożyć Zamówienie bez rejestracji.
  • Wypełnić Formularz zamówienia, podając dane odbiorcy i wybierając sposób dostawy i płatności.
  • Kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę”.
  • Wybrać metodę płatności i opłacić Zamówienie (zgodnie z § 8).

§ 8 Dostawa i płatność

  • Dostawa: przesyłka kurierska, przesyłka pobraniowa, odbiór osobisty.
  • Płatność: przy odbiorze, za pobraniem, przelew na konto, płatności elektroniczne, karta płatnicza.
  • Szczegóły dostępne są na stronach Sklepu.

§ 9 Wykonanie Umowy Sprzedaży

1. Umowa zostaje zawarta po złożeniu Zamówienia przez Klienta i potwierdzeniu przez Sprzedawcę e-mailem.

2. W zależności od wybranej metody płatności, Klient zobowiązany jest do zapłaty w określonym terminie (np. 7 dni dla przelewu, przy odbiorze – płatność od razu).

3. Średni czas dostawy wynosi 6 dni. Produkt dostarczany jest zgodnie z wybraną metodą.

4. Dostawa możliwa wyłącznie na terenie Polski.

§ 10 Prawo odstąpienia od umowy

1. Konsument ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni bez podania przyczyny.

2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie Produktu lub w którym osoba trzecia wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie Produktu.

3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji, wysyłając jednoznaczne oświadczenie na adres podany w § 3 Regulaminu (np. listownie lub pocztą elektroniczną).

4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację przed jego upływem.

5. W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany w Sklepie).

6. Zwrot płatności nastąpi nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o odstąpieniu od Umowy. Zwrot nastąpi przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyrazi zgodę na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w § 3 Regulaminu nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem 14 dni.

9. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

10. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

11. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, m.in. w odniesieniu do:

  • Produktów wykonanych według specyfikacji Konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  • Produktów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne,
  • Produktów, które po dostarczeniu ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  • Nagrań dźwiękowych, wizualnych lub programów komputerowych dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu po jego otwarciu,
  • Prasy, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

§ 11 Reklamacje i gwarancja

1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.

2. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.

3. W przypadku stwierdzenia wady fizycznej lub prawnej Produktu, Klient ma prawo złożyć reklamację na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego dotyczących rękojmi.

4. Reklamację można złożyć w formie pisemnej lub elektronicznej, korzystając z danych kontaktowych wskazanych w § 3 Regulaminu.

5. W reklamacji należy podać: imię i nazwisko Klienta, dane kontaktowe, opis wady, datę jej stwierdzenia oraz żądanie dotyczące sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.

6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza, że reklamacja została uznana.

7. Produkt odsyłany w ramach reklamacji należy przesłać na adres Sprzedawcy wskazany w § 3 Regulaminu.

8. Jeżeli na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej zamieszczana jest w opisie Produktu w Sklepie. Warunki gwarancji określa karta gwarancyjna dołączona do Produktu.

§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji

Konsument może skorzystać z pomocy rzeczników konsumentów, Inspekcji Handlowej, organizacji konsumenckich oraz platformy ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 13 Dane osobowe

Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca. Dane przetwarzane są w celu realizacji Umowy, a za zgodą Klienta – także w celach marketingowych. Klient ma prawo dostępu do danych i ich poprawiania.

§ 14 Postanowienia końcowe

  • Umowy zawierane są w języku polskim.
  • Sprzedawca może zmienić Regulamin z ważnych przyczyn (np. zmiana prawa, metod płatności). O zmianach informuje z 7-dniowym wyprzedzeniem.
  • W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy prawa polskiego (Kodeks cywilny, ustawa o prawach konsumenta, RODO).
  • Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, np. platformy ODR.